به گزارش تجسمی آنلاین، (The Third Line Gallery) در پستی اینستاگرانی از علاقمندان هنرهای تجسمی برای دیدن نمایش انفرادی نقاشی های جدید فرهاد مشیری فراخوان داد.
دیدن آثار در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
فرهاد مشیری، در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد. پدرش مالک چند سینما در شیراز بود و او از نوجوانی به سینما و هنر علاقهمند شد.
مشیری در سال ۱۳۵۸ به ایالات متحده رفته و در حومه لسآنجلس ساکن شد. وی در آنجا تحصیلات مقدماتی را به پایان برد و در سال ۱۳۶۰ در انستیتوی هنر کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد.
او پس از ۱۲ سال اقامت در ایالات متحده، در سال ۱۳۶۸ به ایران بازگشت و از آن پس به کار تهیه و تولید فیلمهای انیمیشن کامپیوتری و کتاب برای کودکان به سفارش سازمان یونیسف پرداخت. او با همسرش شیرین علی آبادی در لواسان زندگی و کار میکند.
فرهاد مشیری، در سال ۱۳۷۸ با الهام از خمها و کوزههای سفالینی که در شیراز دیده بود، یک سلسله نقاشی کشید که بعدها به نقاشیهای کوزه معروف شدند. این آثار، نقاشیهایی مینیمال از کوزههای سفالین در بومهای بزرگ، تخت و با پسزمینههایی تکرنگ بودند که به روی نقش سطح کوزهها، کلمات یا عباراتی ساده چون عشق، گذشته، گذشته است یا فقط من در قالب خطاطی و خوشنویسی ایرانی، با مرکب و رنگ و حروف درشت حک شده بود.
این آثار خیلی زود مورد توجه هنر دوستان و منتقدان هنر قرار گرفت. نمونه دیگر استفاده مشیری از شمایلهای جهانی را میتوان در قالیچه پرنده (۱۳۸۶) یافت که با قیمت بیسابقهای در حراجی کریستی به فروش رفت. همچنین در سال ۱۳۹۲، تابلوی باغ مخفی او، در یک حراجی در شهر دوبی به قیمت ۹۸۷٬۷۵۰ دلار به فروش رفت.
علاقه مشیری به کیچ و پاپ آرت در کارهای او قابل مشاهده است. منشا بسیاری از المانهای بصری مورد استفادهی مشیری را کارتونها، فیلمها، کمیک استریپها، کتابهای کودکان و آگهیهای تبلیغاتی تشکیل میدهند و استفاده کردن این هنرمند از عباراتی از شعرهای کلاسیک، سریالهای آبکی و آهنگهای پاپ مرز میان هنر و کلیشه را در آثار او کمرنگ کرده است.
مشیری با انتخاب تصاویری با منشأ دوپهلو که هم به فرهنگ عامهی ایرانی و هم امریکایی اشاره دارد در واقع نگاه پیچیدهای به این موضوع دارد که ما چگونه هویت فرهنگی خودمان را تعریف میکنیم